Marka ne değildir?

Haziran 16, 2011

Marka nedir ve ne değildir?  Marka kavramı en sık karşılaşılan yanlış olarak logo, herhangi bir ürün,servis ve/veya kimlik olarak gösterilmektedir. Marka bu saydıklarımızın hiçbiri değildir.

Marka bir kişinin, ürünün, servisin, veya bir oluşum/organizasyonun pazardaki kullanıcılar tarafından gözlemlenen algısıdır. Markanın yeri tamamen pazar ve kullanıcılar tarafından belirlendiği için algısal bir kavramdır.

Bir başka deyişle, markanın yeri tamamen pazar ve kullanıcıların marka hakkında edindikleri algı tarafından belirlenmektedir. Markanın konumlandırılmasında en büyük payı ulaşılan kitle belirler, firmanın katkısı çok azdır. Firma bu noktada yaptığı ön hazırlıklardaki stratejik ve yaratıcı hamleleri ile algıda seçicilikte öne çıkarmaya çalışabilir.

Marka kavramı neden her zaman üst sıralardadır?

Markanın ön plana çıkmasının en önemli nedeni seçimlerimizi güven üzerine yapmak isteğimizdir. Marka da bunun tescilini gerçekleştiriyor desek yanlış olmaz. Pazarda birbirine benzer ya da farklı çok fazla ürün, servis ve rekabet bulunmakta. Ancak, en büyük sıkıntı da bu noktada başlıyor. Kullanıcı için seçime ayrılan vakit çok az. Bu yüzdendir ki, az zamanda çok fazla rekabetin içerisinden sıyrılmak en önemli avantajdır.

Not: Bir sonraki yazı “başarılı bir marka oluşturulurken ana kriterler nelerdir?” olacaktır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: